[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
A fórum moderátora: Nibotusz  
Fictivus Passim fóruma » Szerepjáték(alkotó) » Információk!!! » Szabályok, játékmenet (A játék szabályai és a játszás menetéreől, jelrendszerről.)
Szabályok, játékmenet
NibotuszDátum: Hétfő, 2012-05-28, 12:04 PM | Üzenet # 1
Őrmester
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 83
Kitüntetések: 0
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Kérlek előtte olvasd el a játék történetét!

Szabályok

Itt olvashatod a játék szabályait. Ezek megszegése először figyelmeztetést, többszöri megismétlése kitilást von maga után.

1. A játékban ne használj "csúnya" kifejezéseket.
2. Az előtörténetet minél hamarabb írd meg.
3. Csak kész karakterrel játszhatsz!
4. Ne a saját, hanem egy elképzelt képet válassz! Tilos híres vagy regényben/filmben szereplő személy képét lemásolni.
5. A harcoknál előre kérjetek mesélőt.
6. A karaktert csak a felhasználó és a főadmin beleegyezésével lehet megölni.
7. Egy karival egyszerre csak egy helyen játssz.
8. Ne tartson órákig egy hsz.(hozzászólás) megírása.
9. Csak annyi karaktert vigyél, amennyit az időd is enged és mi is.
10. Helyszínváltást mindig jelöld(// jellel)
11. Ott folytasd a játékot, ahol abbahagytad.
12. Ha valaki szó nélkül távozik, annak karakterét NJK-ként lehet kezelni.
13. A 18+ jeleneteket tilos kijátszani, csak privát üzenetbe, vagy az erre kijelölt témában!:)
14. Érezd jól magad, ez kötelező biggrin

Játékmenet

Ami a fórumos játékkal(ha nem tudod, hogy mi az az FRPG, akkor olvasd el a Fogalomtárban) keletkezik, egy történet, amit sokan írnak. Akkor a legjobb, és legélvezhetőbb a játék, ha később visszaolvasva nem támad zavar bennünk. Ahhoz, hogy ezt megtegyük, szükség van bizonyos jelrendszerre, hogy mindenki tudja, mi az, amit lát, mi az, amit hall… és mi az, amit csak érez, vagy éppen gondol. Erre írtam néhány példát a jelek ismertetésével.

*cselekvés*
Minden amit a karakter cselekszik, lát, hall vagy érez, azt csillagokkal kell jelölni.

példa: *Tom belép a központba, majd sietősen a torony felé veszi az irányt.*

~gondolat~
Amit a karaktered gondol, azt hullámos vonalakkal jelöljük. Természetesen ezt csak ő tudja, és más senki.

példa: ~Vajon hova tettem a jegyzetfüzetem?~ *A lépcső felé megy, ahol megpillantja öccsét. Mivel nincsenek túl jó viszonyban, ezért úgy tesz mintha nem is venné észre.*

- beszéd
Amit a karaktered mond, azt egy kötőjellel a mondat előtt jelöljük.

példa: - Áh, Peter. Jóhogy találkoztunk. Véletlenül nem láttad a jegyzetfüzetemet? *Miután kikerüli a testvérét a lépcshöz megy, ahol találkozik barátjával és egyben munkatársával Peterrel, akitől a füzetéről érdeklődik, majd mikor felér a toronyba az asztalához megy, és elkezd keresgélni.*

//játékon kivül//
Ha valamilyen mondanivalód van a játékostársadnak, akkor azt így jelöld. Ez nem számít bele a játékba.

példa: //Bocsi a késésért, de csak most jöttem haza.//

[időmutató]
Ezt a szögletes zárójelet az időnkívüli játékoknál alkalmazzuk.

példa: [A munkaidő megkezdése után 10 perccel.]

Ezt egybeírva egy teljes hozzászólást kapunk. A szögletes zárójel és a dupla perjel használatónak helyét érdemes megfigyelni:

[A munkaidő megkezdése után 10 perccel.]

*Tom belép a központba, majd sietősen a torony felé veszi az irányt.*
~Vajon hova tettem a jegyzetfüzetem?~ *A lépcső felé megy, ahol megpillantja öccsét. Mivel nincsenek túl jó viszonyban, ezért úgy tesz mintha nem is venné észre.*
- Áh, Peter. Jóhogy találkoztunk. Véletlenül nem láttad a jegyzetfüzetemet? *Miután kikerüli a testvérét a lépcsőhöz megy, ahol találkozik barátjával és egyben munkatársával Peterrel, akitől a füzetéről érdeklődik, majd mikor felér a toronyba az asztalához megy, és elkezd keresgélni.*

//Bocsi a késésért, de csak most jöttem haza.//

A hozzászólás hossza legalább 3 sor legyen, de ha teheted, akkor inkább több. Ha valamiért abba kell hagyni a játékot, akkor alkalmazzátok a //fagy// jelet, és ha újra játszotok, akkor az //olvad// jelet.


Az oldal egyik adminja! Oldalaim: webjatekok.ucoz.hu, magicae.ucoz.hu, nibotusz.atw.hu :D
 
Fictivus Passim fóruma » Szerepjáték(alkotó) » Információk!!! » Szabályok, játékmenet (A játék szabályai és a játszás menetéreől, jelrendszerről.)
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:


Magyar fantasy közösségi oldal © 2024 | Design by: Nibotusz